~fobia~

nie adalah citer pasal diriku… masa kecik2 dulu,aku tinggal dgn nenek..al-maklumlah cucu sulong kan…so,manja bangat la dengan nenekku. Dalam umah nenek hanya tinggal aku, nenek n seorang pak sdare aku yg blom kawen lg..tp dh kije…so,g mana2 pon msti kami pergi bertiga…hahahaha…masa tu pak cik aku ada moto je la sbb dia baru kije…yg pasti kalo naik moto,mesti aku yg duk dalam raga motor..hehehe…best…

nenek aku suka pelihara kucing…aku pon tumpang sx la suka.. setiap kali nk mkn,msti mkn sx dgn kucing..tp dlm pinggan yg berasingan la…huhuhu…n kucing ktorang “comam2” blake..ramai yg berminat n mnx…tp kitorg tetap kata “x leh2”..hehehe..sayang….

suatu hari, ibu kucing telah melahirkan 4 ekor anak kucing…waaah,sume comel2…ada putih, hitam, cmpur2 pon ade…maka,makin bertambah la kucing2 dlam umah nenek…huhuhu… meriah..xla sunyi…

pada  1 hari yang malang…jeng3…sedang aku basuh pinggan kat singki…aku dapat rasakan ada sesuatu yg bergolek kat kakiku…arghh,mugkin bola kot..apa lagi..aku tendang la tanpa melihat apa sbnarnya bnda tue…huhuhu…tiba2 bnda tu dtg lg bergolek kat kaki aku…aku tendang lagi…n then, bnda tu dtg lg…so,aku cba la tengok….rupa2 nya……..??????????????? oh tidakkkkkk!!!!   kepala anak kucingggggggg….mmg aku terus mnjerit terkejut….mcm mn anak kucing tu blh terputus kpala…waaaaa..keciannyaaaa….rupanya bapak kucing telah makan sume anak kucing..jahatttt…

sejak aritu aku terus fobia dgn kucing…nampak je kucing aku terus teringat kpala anak kucing tue…mmg aku x blh sentuh lgsung kucing..geli geleman n mcm2 perasaan timbul…kejadian nie berlaku masa aku berumur 12 tahun….dan aku terus fobia smpai la aku berumur 20 tahun…waaah, 8 tahun aku fobia…

masa aku berumur 20  tahun, fobia aku sedikit demi sedikit hilang…sebabnya majoriti kawan2 aku suka kucing…bla aku g umah diorg je..msti ada kucing…ciap kucing tu geselkan tubuhnya kat aku lagi…huhuhu…geli2…n kdg2 mmber aku saje kenakan aku,coz diorg taw aku takut ngan kucing… slalu la jgk diorg tgh pegang kucing tba2 bg kat aku swoh aku pegang jap…..huhuhu…x bernafas aku pegang kucing…pastu kdg2 tue,senang 2 je diorang campakkan kucing tue kat akuuuu…mmmg marah gilerrr…tp aku berterima kasih…sbb dgn diorang wat gitu..lama2 fobia aku terhadap kucing makin hilang….dan aku dah mula blh pegang kucing..tp xde la smpai peluk kucing….

masa aku belajar di aceh,,,suatu hari aku ternampak seekor ibu kucing dgn 3 ekor anaknya dlm kelaparan n kesejukkan..apa lg,aku bawak kucing2 tu masuk umah..n aku sediakan kotak n kain2 utk kucing2 tue tido…sok pg aku tgk kucing tue dh xde…rupanya salah sorg kwanku letak kucing2 tue kat luar..aku tgk luar..kucing tue pon dh xde..mmg aku geram dgn mmber aku tue..aku ckp kat dia,kalo iya pon x suka jgn la letak kat luar coz waktu tue hujan..kucing2 tue msti sejuk….tp dia wat pekak je…aku pon wat x peduli je…tp dlm ati terasa sayu n tertanya2 mana la kucing tue pegi….

sejak peristwa tue,aku jd mkin sayang dgn kucing.pernah 1 kali tue aku terjmpa anak kucing dlm longkang…kecian..aku ambil wat balik umah..aku mndikan..n aku ciap g beli botol susu lg…comel sangat anak kucing tue bla dh d bersihkan…pastu mnja plak tue…mlm2 msti tdo dgn aku..bla aku g kuliah dia mcm tggu aku kat sofa…tp x smpai smggu…mmber aku mngadu yg kucing aku tela “berak” dlm bilik dia….hairan bin ajaib,mcm mn plak kucing tue blh “berak” dlm bilik dia..sdgkan blik dia berkunci..n kucing tue tiap2 mlm tdo dgn aku…huhuhu…tp utk kbaikan 1 umah tue..terpkslah jgk aku izinkan mmber aku tue nk buang kucing tue….waaa….sedih2…

n skrg…aku dh 100% hilang fobia kat kucing…..skrg aku miliki 2 ekor kucing..aku jmpa kat pasar..masa tue kucing2 nie kecik lg…skrg dh besar n aktif…1 family suka……penghibur wat kami semua……:-)

 

By nuraminamyblog

2 comments on “~fobia~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s