~apa nk jadi~

citer ni nk kata baru,,x la..tp msih lg hangat n tertanya2… bgmana Ngara Islam mcm kita ni blh timbul pkra mcm nie?… ops,lupa lak sy..nama je Islam..Islam Liberal…x gitu? so,apa nk heran kalo kes buang bayi meningkat.  nk tiru ngara Omputeh,bebas zina..smpai kes buang bayi jd kes terbesar..syabas! skrg nk elak kes buang bayi berleluasa, di ciptakan plak pembelajaran seks kat skolah…adoiiiii,,,apa nk jadi nie???? kita nk bnteras mungkar, bkn nk lindungi mungkar…ingat tue!

kes selebriti kita plak apa kurang hot nya… dh Allah cipta sbaik2 kjadian, di ubahnya plak. x bersyukur lgsung… nk nmpk lawa di mata manusia, cocok sana cocok sini..last2 yg lawa jd tawar… kdg2 smpai x cam, angkara botox durjana…sbb nk lawa pnya psl,x pkir dh kesan msa pnjg. yg pntg aku cntik.huhuhu. mmg cntik la,tp x kekal..sbb mati nati,hancur sume daging2 kat badan tue..yg tggal tulang..so,apa kata kita jga tulang jer,sbb ia kekal…huhuhu. blh kn?

yg ini MasyaAllah…rambut tue mahkota wanita, org yg xde rambut hatta rambut yg nipis sanggup g berubat sana-sini…utk apa? utk mndptkan rambut kmbli… so, bg yg ada rambut tp nk botak

knnya apa hal? ish3…keciannnn… mcm nie la kot huru haranya keadaan akhir zaman, sumenya dh x teratur lg… sy msih ingat kata2 selebriti botak nie, “saya botak sbb ikut skrip”..waduh2,hebat alasan yg diberikan…tp cba bidas jwapan dia “mna lbih utama, ikut skrip dgn ikut Islam?”.. konpom dia akn tersengeh2 mcm kerang bucuk… tp mslhnya skrg, pihak2 berwajib xde plak nk kata apa2..sumenya jd pak angguk walaupun taw itu salah…apa nie???? kita sbg rkyat biasa (termasuk sy la), hnya mmpu tgk n menggiling kpala..smbil istighfar n bkak kdai kopi..komplen sana n sini..bkn nk mgumpat,tp nk luahkan prsaan..hehehe. (btol ke???) 

dh byk sgt isu2 kat Malaysia nie, kalo nk citer konpom x habis…sepanas tulisan merah sy ni (hot!).. sbgmana hadis yg di riwayatkn oleh imam Ahmad yg berbunyi, “Bukanlah dari golongan kami org yg membotak, merobek, dan mengangkat suara”. hah, mcm mna?..kalo botak sbb ada pnykit yg mmg kna botak tu lain hal, ni botak pastu ciap wat trend lg apa hal..smpai lpas satu2 artis mlysia kita nie jd botak..xde alsan lain ikut skrip n nk hayati watak..blh trima ke alsan nie dpn Allah kelak?

so, pd pngarah2 dh la wat skrip mcm tue…sume dosa akn di tanggung bersama taw…pngarah, artis yg terlibat, masyarakat n lbih truk kat ketua ngara (pkir la sndiri)..lbh2 lg kat ulamak. sbb apa? sbb jelas2 tue pkra mungkar yg mrosakkan akidah org Islam..tp kita hnya pndg sblah mata. x gtue? kalo Allah nk turun bala, sume akn kena…ingt baikkk!

dh byk sgt membebel…cma 1 je pesan sy, kat mana pon kita g n kita pijak.. berpijak la kat bumi yg nyata. “berbumbungkn langit n berlantaikan bumi”..hidup hnya smntara…Wallahu A’lam.

By nuraminamyblog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s